Звіт про навчально-виховну діяльність закладу

Головна » Звіт про навчально-виховну діяльність закладу   


 У 2019 – 2020 н.р. педагогічний колектив та адміністрація школи працювали відповідно до Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», Указів Президента України, рішень уряду України, органів управління всіх рівнів з питань освіти і виховання, правил і норм охорони праці, техніки безпеки, а також Статуту школи, дотримувалися норм Конвенції про права дитини, Концепції НУШ, Концепції національного-патріотичного виховання дітей і молоді.

 Мета і завдання колективу обумовлені проблемною темою школи «Підвищення якості освіти через формування основних компетентностей учнів шляхом інтеграції традиційних форм і методів роботи в навчально-виховному процесі» та виховною проблемою «Формування свідомого громадянина патріота рідної землі носія народних традицій»

 Велике значення для вирішення проблеми школи мала вся методична робота, центром якої стала педагогічна рада. На її засіданнях розглядалися такі питання:

- підсумки навчально-виховної роботи за 2019-2020н.р. та завдання на 2020-2021н.р.;

Затвердження річного плану;

Атестація вчителів;

Створення умов для педагогічної адаптації учнів 1,5 класів до навчання;

Основні принципи, цілі та завдання технологій критичного мислення»,

ЗНО 2020 року. Якісна підготовка.»,

Причини недоліків у трудовому навчанні й вихованні учнів та шляхи їх усунення»,

Про проведення підсумкового оцінювання та організованого завершення 2019 – 2020 навчального року»,

Про переведення та випуск учнів».

 Робота над вирішенням цих питань була чітко спланована і весь педагогічний колектив був задіяний у цьому.

На кінець навчального року у школі навчалося 103 учні у 11 класах    В школі створено систему профілактичної роботи : здійснюється контроль за відвідуванням  учнями школи, проводиться цикл бесід на правову  тематику, учням 1-11 класів виставляється оцінка з поведінки в щоденники, усі учні охоплені постійними та тимчасовими дорученнями ,проводиться систематична  індивідуальна робота з учнями . У школі створено та систематизовано  банк даних дітей «групи ризику», функціонально неспроможних сімей, багатодітних сімей. Організовано інклюзивне навчання  для учня 5 класу Москвича Олександра, (асистент вчителя Герасимчук О.П.). та учениці 9 класу Долиняної Ангеліни (асистент вчителя Яременко Л.С.). В 7 класі організовано індивідуальне навчання з Кошовим Дмитром та Дякуном Миколою (підстава висновки лікарсько-консультативної комісії).

За підсумками 2019-2020 навчального року освітній рівень навчальних досягнень такий:

-        високий рівень 7 учнів -  8,75 %

-        достатній рівень - 24 учнів -  30 %

-        середній рівень - 48 учнів – 60 %

-        початковий рівень -1 учнів- 1,25 %.

Аналіз успішності учнів 5-11 класів показав, що 1 учень має початковий рівень навчальних досягнень з 3 предметів. Тому кожному вчителю-предметнику організувати в 2-11-х класах проведення вхідного оцінювання учнів з метою діагностування рівня навчальних досягнень учнів за попередній рік та планування подальшої роботи із систематизації, узагальнення та закріплення навчального матеріалу, що вивчався учнями дистанційно.

Згідно з річним планом школи проводилось вивчення процесу адаптації учнів 1 класу до навчання в школі І ступеня та учнів 5 класу до навчання в школі II ступеня. Всі учні 1 та 5 класів пройшли адаптацію, матеріали вивчення процесу адаптації узагальнені наказами.

 

 

Для забезпечення успішної адаптації учнів початкової школи під час переходу до основної школи певну роботу проводить творча група "Проліски", яка працює за окремим планом. Вчителі-предметники відвідують уроки та виховні заходи в 4 класі згідно графіка (до карантину).     

 

   Відповідно до річного плану проводилось вивчення стану морального виховання. Дане питання слухалось на нараді при директору.

      В результаті перевірки виконання навчальних планів і програм виявлено, що за  2019-2020 н.р. з усіх навчальних предметів за змістом і видами навчальної діяльності плани і програми виконано згідно умов дистанційного навчання.

   Актуальні питання проблеми і знахідки методичної роботи висвітлювались через "Методичний вісник",( «Перші кроки молодого вчителя» ,"Рекомендації вчителям щодо підтримки дисципліни в класі") "Методичні рекомендації щодо організації навчально-виховного процесу у 2-11 класі загальноосвітніх навчальних закладах", "Основні положення Концепції НУШ").

    На виконання плану методичної роботи та з метою підвищення науково-освітнього рівня педагогічний працівників були проведені слідуючі методичні заходи : 17 жовтня на базі школи проводився семінар директорів на тему: «Управлінські аспекти формування професійної компетентності керівника загальноосвітнього закладу в умовах реалізації Концепції НУШ»,  тренінг «Типи поводження в конфліктних ситуаціях», психолого-педагогічні семінари «Сухомлинський про роботу з дітьми з особливими освітніми потребами», психолого-педагогічний практикум із розв’язання критичних педагогічних ситуацій.

   Велика увага в системі навчально-виховної роботи приділяється розвитку творчого потенціалу школи. Діти залучаються до різноманітних видів творчої діяльності, як на уроках так і в позаурочний час. Учні школи активно відвідують заняття гуртків та секцій «Влучний стрілок» (керівник Реліцький Ю.В.), «Пам'ять» (краєзнавчий, керівник Полішученко Л.Л.),спортивну секцію з волейболу (керівник Куріленко Б.В.) , СЮТ та музичну школу в смт. Дашів.

                    З метою виявлення талановитої та обдарованої молоді в школі проводилися шкільні предметні олімпіади. Підсумки проведення 1 туру олімпіад обговорювались на засіданні методичної ради (протокол №2 від 08.11.2019 року).

         10 учнів були учасниками ІІ туру предметних олімпіад. Серед учасників є учні, які мають призові місця: IІІ – місце з української мови учениця 7 класу Пелих Анна ,  (вчитель Байда О. П..), IIІ місце з української мови – учениця  11 класу Руденко Олена (вчитель Шелестюк Л.В..),  IIІ місце з іноземної мови учень 9 класу Головатюк  Максим (вчитель Білозор К.Г..) , II місце з біології учениця 11  класу  Руденко Олена (вчитель Петрук Л. І.), та II місце в олімпіаді з історії учениця 11 класу Руденко Олена (вчитель Полішученко О.П.), І місце в олімпіаді з трудового навчання учень 10 класу Власюк Денис та ІІ місце учень 10 класу Осадчук Дмитро.

    Учні школи приймали участь у конкурсах знавців творчості Т.Шевченка ІІІ місце учениця 11 класу Руденко Олена (вчитель Шелестюк Л. В.). У конкурсі знавців української мови ім. П. Яцика (ІІІ місце учениця 7 класу Копанишина Дар’я (вчитель Байда О. П).

     Належну увагу педколектив приділяє питанням виховної діяльності. На нараді при директору слухались наступні питання: про участь у конкурсах, змаганнях і вікторинах; про чергування учнів по школі; про стан відвідування  учнями  школи; про профорієнтаційну роботу; про стан морального виховання; виконання Концепції національно-патріотичного виховання.

З метою творчого самоврядування дітей, виявлення та розвитку обдарованих дітей, підвищення інтересу до вивчення базових дисциплін в школі проводились предметні тижні ( фізичної культури, зарубіжної літератури, природничих наук, історії та правознавства, української мови та літератури).

Учні також приймали участь в конкурсі художньої самодіяльності «Проліски надій». Таким чином в школі здійснюється цільова програма «Обдарована дитина- перспектива розвитку».

Під час організації навчально-виховного процесу вчителями школи здійснюється реалізація принципу навчання та виховання і розвитку особистості. Планування методичної роботи відбувається на основі діагностування. В школі працює 4 методичних комісії: вчителів початкових класів, суспільно-гуманітарного циклу, вчителів природничо-математичного циклу, класних керівників. Всі методичні комісії працювали на задовільному рівні. Всі педагоги взяли активну участь в обміні досвідом та показі своєї творчості та майстерності під час проведення методичного тижня.

Протягом року 11 вчителів пройшли курсову перепідготовку, 6 вчителів були проатестовані. По наслідках атестації: вчителю історії Полішученко Л.Л. підтверджено кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії» та  присвоєно звання «Старший вчитель», вчителю біології та екології Петрук Л.І. підтверджено кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії» та  присвоєно звання «Старший вчитель», вчителю трудового навчання Реліцькому Ю.В. підтверджено кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії» та  присвоєно звання «Старший вчитель»,  також підтверджено кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії» вчителю початкових класів Шелестюк О.М.., вчителю початкових класів Реліцькій Л.І.. підтверджено кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії» та  звання «Старший вчитель».

Актуальні питання, знахідки, проблеми методичної роботи висвітлювались через методичний вісник.

         Виховна робота в школі проводилася за 6-ма орієнтирами. Пріоритетними орієнтирами у виховній роботі були громадянське виховання , формування здорового способу життя та військово-патріотичне виховання. Активно в школі проводяться місячники безпеки життєдіяльності та декадник здорового способу життя.          Фізичний розвиток молодого покоління (поряд із його духовним та інтелектуальним зростанням) є неодмінною умовою якості життєдіяльності як окремого індивіда, так і суспільства загалом. Тому в школі активно проводиться тиждень фізичної культури у

вересні місяці. Учні школи приймають активну участь у шкільних районних, обласних спортивних змаганнях.

          У тісному взаємозв’язку із громадським та моральним вихованням є військово-патріотичне виховання, головною метою якого є формування психологічних та морально-вольових якостей. Спільна робота вчителів фізичної культури, захисту Вітчизни, керівників гуртків «Пам'ять», «Влучний стрілок» та спортивних секцій сприяла підвищенню цілеспрямованої зацікавленості учнів. Традиційними в школі є військово-спортивне свято «Зірниця», «Джура», змагання «Козацькі забави».

          В школі є постійно-діючий стенд «За здоровий спосіб життя», проводяться тематичні лінійки, виховні години, виступи агітбригад. Вся ця робота спрямована на пропагування здорового способу життя. Стан превентивного виховання вивчався дирекцією школи і дане питання слухалося на засіданні педагогічної ради. Також вивчався стан морального виховання.

Класними керівниками постійно проводиться педагогічна просвіта батьків на класних та загальношкільних батьківських зборах: «Виховання національно-сідомого громадянина завдання спільне».

    Навчальний рік розпочався місячником безпеки життєдіяльності, який проходив під гаслом: «Збережи здоров'я на все життя». З 23 вересня по 23 жовтня проводився місячник ЦЗ за окремим планом. Активну участь у проведенні місячника брали всі учні школи. За проведення заходів відповідали вчителі Полішученко Л.Л., Обертинська Ю.А., Байда О.П., Петрук Л. І. класні керівники.

    До Всеукраїнського дня прав людини учителем правознавства         Полішученко Л.Л. проводився урок на тему: «Права людини», випущено газету на правову тематику, шкільна лінійка на тему: «Закон обов'язковий для всіх». Педагогом – організатором Байдою О.П.   з учнями  початкових класів організовано і підготовлено проект «Діти знають свої права».

    З метою виховання свідомого громадянина України, розширення знань учнів про роль мови в історії народу, розвитку в учнів мовної культури в школі були проведені слідуючі заходи:

Літературно-музична композиція :  «Українська мова - душа народу» , (філолог школи Шелестюк Л.В.)

          Відкритий виховний захід  "В гостях у осені" (вчитель-класовод 2 класу Прудиус Т.Ф.).

Екологічна акція «Збережи ялинку» та «Допоможи птахам взимку (вчителі біології Бондаренко Т.М., Петрук Л. І.).

Літературно-музична композиція  до 8 березня (Семенюк Т.М.)

        Діяльністю учнівського самоврядування в школі є:

- випуск шкільної газети «За знання»;

- організація виступів агітбригад;

- організація рейдів-перевірок «За чистоту в школі»;

- організація проведення операцій: «Урок», акцій милосердя.

          В школі проводиться профорієнтаційна робота. В листопаді місяці був проведений тиждень профорієнтації. Цікаво і змістовно була проведена зустріч представників  районного центру зайнятості з випускниками школи. Традиційними стали вечори- зустрічі випускників школи.

         Велика увага в школі приділяється питанням техніки безпеки та попередженню нещасних випадків. З учнями школи на початку навчального року та перед кожними канікулами проводяться інструктажі, які фіксуються в класних журналах. Учителі-предметники проводять інструктажі перед виконанням практичних та лабораторних робіт. Своєчасно проводяться цільові інструктажі з учнями перед виїздом за межі школи (екскурсії, походи, спортивні змагання, олімпіади). Класні керівники проводили профілактичні бесіди з учнями про шкідливість тютюнопаління. Протягом навчального року правопорушень в школі не було.

         Враховуючи пріоритетні напрямки діяльності соціально-психологічної служби в 2019-2020 н.р. практичним психологом Мазурець Н.П частково проводилась діагностика, профілактика, просвітницька робота з питань: «Стоп насилля», «Насилля в сім’ях», «Булінг».

 

 

         Адміністрацією школи проводилась перевірка ведення шкільної документації,  вивчено стан викладання природознавства, математики в початковій школі, правознавства у старшій школі. Вивчалось питання адаптації учнів 1 та 5 класів до навчання. Вивчався стан роботи гуртків та бібліотеки. За результатами перевірок видані накази, розглядались ці питання на засіданнях педрад, методичних комісіях, на нарадах при директору.